Lamine diş (Lamine porselen)

Lamine diş (lamine porselen) yaprak porselen olarak da adlandırılan restorasyonlardır. Çoğunlukla porselen materyalden bazen de estetik özellikleri iyileştirilmiş zirkonyum materyalden üretilebilmektedir. Lamina porselen restorasyonları estetik amaçla uygulamaktayız. Gülüş tasarımı planladığımız hastalarda hastanın gülme hattında görünen dişlerin dışarı bakan yüzeylerini kaplayacak şekilde yaprak formunda incecik porselenler hazırlanmaktadır.

Lamine restorasyonlar her hastaya uygulanamamaktadır. Klinik muayenede dişlerin form ve renk bozuklukları, estetik gereksinimleri detaylı olarak incelenmelidir. İleri düzeyde çapraşıklıklar, aşırı renklenmiş dişler, diş eksiklikleri lamina restorasyonlarla düzeltilememektedir. Klinik muayene sırasında aşırı fonksiyon dışı alışkanlıklara sahip hastalarda yani ileri diş sıkma veya kapanış bozukluğu bulunan hastalarda lamine restorasyonların uygulanması uygun olmayabilmektedir. Böyle durumlarda gülüş estetiği sağlayabilmek için ortodontik bir tedavi uygulanması veya farklı protez uygulamaları daha doğru olabilmektedir.

Lamine dişler hangi materyallerden yapılır?

Lamina porselenler sıklıkla tam porselen restorasyonlar olarak hazırlanmaktadır. Bu porselenler ışık geçirgenliği yüksek ve estetik özellikleri doğal diş görünümünü taklit edebilen özellikte üretilmektedir. Genellikle e-max veya empress porselen materyallerden üretilmektedir. Farklı tekniklerle üretilse dahi laboratuvar aşamasında işlemi yapan seramistin sanatı çok büyük bir farklılık yaratılmasını sağlar.

Lamine dişler tedavi sonunda nasıl görünecek?

Lamina restorasyon uygulaması öncesinde var olan dişler üzerinden alınan ölçülerle çalıştığımız seramistlerin hazırladığı final tasarımı sayesinde, henüz hiç işlem uygulamadan hasta ağzına yapılabilecekleri aktarabilmekteyiz. Böylece tedaviye karar verirken yapılabilecekleri hastalarımız ile birlikte değerlendirebilme şansına sahip olmaktayız.

lamina diş

Ankara Lamine diş fiyatı 2024

Lamine Diş Fiyatları 2024, Ankara da yaşayan hastalar tarafından sıkça araştırılan konulardandır. Lamina dişler e-max ve empress porselen materyallerden yapılır. Laboratuvar işlemleri bir çok protez tasarımına göre daha detaylı ve uzun çalışmalar gerektiren bir protez tipidir. Materyalleri genellikle bloklar halinde ithal edilir ve seramistler kur bazlı fiyat belirlemektedir. Metal destekli ve zirkon destekli porselen kaplamalardan fiyat olarak biraz daha yüksektir.

Lamina diş kaplama fiyatları da dahil olmak üzere, Lamina uygulamaları hakkındaki sorularınız ve randevu talepleriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Türk Dişhekimleri Birliği’nin, Ağız Diş Sağlığı Muayene ve Tedavi Ücret Tarifesi için tıklayınız…

Lamine diş yaptırmak dişlerime zarar verir mi?

Lamine porselen uygulaması diş yüzeyine mine dokusu seviyesinde minimum işlem uygulanarak veya hiç işlem uygulamadan gerçekleştirilebilmektedir. Bu karar hekim tarafından verilmekte ve hastadan hastaya farklılık göstermektedir. Lamina porselen uygulaması planlanan hastanın kliniğe iki veya üç defa gelmesiyle işlem tamamlanmaktadır. Lamina diş uygulaması dişlerin çürümesine neden olmaz veya diş yapısını zayıflatmaz. Hatta bazı durumlarda diş yapısının korunmasını sağlamaktadır.

Lamine dişlerin ömrü ne kadardır?

Lamine dişler özenle fırçalandığı ve diş ipi kullanıldığı takdirde uzun yıllar kullanılabilmektedir. Yaprak şeklinde çok ince hazırlanan porselenlerle üretildiği için kırılma ihtimalleri vardır. Bu nedenle lamina diş uygulanan hastalar dikkatli kullanmalıdırlar Hastanın yeme alışkanlıkları, ön dişlerine travma alıp almaması gibi durumlar tedaviye başlamadan değerlendirilmelidir.

Lamine dişlerime nasıl bakmalıyım?

Lamina diş uygulaması sonrasında da ağız hijyenine özen gösterilmesi ve düzenli diş hekimi kontrollerine gidilmesi büyük önem taşımaktadır. Düzenli kontroller ve diş taşı temizliğinin yanı sıra düzenli diş fırçalama ve diş ipi kullanımı alışkanlığı ile lamina restorasyonlar uzun yıllar kullanılabilmektedir. Çok sert yiyeceklerden uzak durulmalı, ön dişlerle kabuklu yiyecekler kırılmaya çalışılmamalı ve sert besinler koparılmamalıdır. Doğal dişlerle de yapılmasını tavsiye etmediğimiz alışkanlıkları lamina dişi olan hastalara da önermemekteyiz.